Hoe dien ik een voorstel in voor de manuscriptcommissie?

Stap 1: Navigeer naar de beoordelingspagina

Nadat u het manuscript van de promovendus ter beoordeling heeft goedgekeurd, ontvangt u een e-mail waarin u wordt gevraagd een voorstel te doen voor leden van de manuscriptcommissie.

Op uw dashboard vind u ook een nieuwe taak 'Manuscriptcommissie voorstellen van "X". Door op deze taak te klikken wordt u naar de juiste pagina gebracht.

Stap 2: Selecteer de deelnemers

Gebruik de knop 'Commissielid toevoegen aan voorstel' om een lid toe te voegen aan het voorstel.

Zoek hier op de achternaam (zonder voorvoegsel) van het commissielid.

Optie 1: Persoon is bekend in Hora Finita

Wanneer de persoon bekend is in Hora Finita kunt u de betreffende persoon selecteren en op 'Volgende stap' klikken.

De gegevens van de persoon worden getoond, waarna de persoon, inclusief eventuele onderbouwing, kan worden toegevoegd door op 'Toevoegen' te klikken.

De eerste persoon die wordt toegevoegd, wordt automatisch de voorzitter. Als u een ander persoon als voorzitter wilt aanwijzen dan moet u die persoon handmatig rang 1 geven.

Als u een persoon wilt verwijderen uit het tabel, dan drukt u op de rode cirkel met een minteken erin, deze is te vinden in de meest rechtse rij van het tabel. U dient vervolgens op 'Verwijderen' te klikken om de persoon definitief uit het voorstel te verwijderen.

Vervolgens krijgt u deze melding in uw scherm en klikt u op 'Verwijderen'.

Optie 2: Persoon is niet bekend in Hora Finita

Wanneer de persoon niet bekend is in Hora Finita, kunt u door op 'Volgende stap' te klikken de persoon handmatig opvoeren.

Vul minimaal de gegevens met een * in en klik op 'Volgende stap' om het proces te vervolgen.

Stap 3: Goedkeuring vragen

Als u alle leden aan de voorgestelde commissie hebt toegevoegd, kunt u goedkeuring vragen door op de knop 'Samenstelling indienen ter controle' te klikken.

Hierna ziet u de volgende pop-up:

Als u op de knop 'OK' klikt, wordt een goedkeuringsproces gestart. Hierna wordt een e-mail gestuurd naar de personen die in de pop-up staan om de voorgestelde manuscriptcommissie goed te keuren. De personen die bij dit goedkeuringsproces betrokken zijn, kunnen per faculteit/Graduate School verschillen.

Als u goedkeuring vraagt voordat u genoeg leden heeft toegevoegd, ontvangt u het volgende bericht:

Previous Article Hoe stel ik een manuscript vast in Hora Finita?
Next Article Hoe ziet de promotiefase eruit in Hora Finita?