Hoe krijgt een interne (co)promotor die niet herkend wordt door Hora Finita toegang?

Soms wordt een (co)promotor die een medewerker is, toch niet herkend door Hora Finita. Omdat deze persoon niet het correcte label heeft in RBS om automatisch in Hora Finita te komen. Bij de registratie door de promovendus komt deze (co)promotor als externe persoon in Hora Finita.

Als facultaire promotiecoördinator dient u deze persoon om te zetten naar een interne (co)promotor zodat ingelogd kan worden op de gebruikelijke manier met SSO.

Hoe zie ik in Hora Finita dat de promovendus een (co)promotor zelf heeft ingevoerd?

Dat is met een gekleurd icoontje zichtbaar in de registratie:

1. Open als facultaire promotiecoördinator de registratie.

2. Onderaan de pagina staan alle promotoren. In onderstaand geval is door de promovendus handmatig een externe (co)promotor toegevoegd. U herkent deze aan het oranje icoon.

3. Heeft de betreffende (co)promotor WEL een @radboudumc.nl dan wel @ru.nl e-mailadres (en is het eigenlijk een interne (co)promotor, maar door Hora Finita niet als zodanig herkend), maar staat hij/zij nog niet in Hora Finita, dan moet hij/zij in RBS nog gevinkt worden. In de manual "Hoe start ik de registratie op van een promovendus die niet door Hora Finita herkend wordt?" staat beschreven hoe een persoon in RBS gevinkt kan worden. Zodra dat gebeurd is, kunt u als facultaire promotiecoördinator de handmatig toegevoegde promotor bij de personen opzoeken en met de knop in onderstaand screenshot omzetten naar de variant die via RBS is aangeleverd.

Previous Article Hoe start ik de registratie op van een nieuwe promovendus?
Next Article Hoe wijzig ik handmatig het voorkeursmailadres voor Hora Finita?